tisdag 22 februari 2011

Träning ger styrka!

Som 7 åring började jag spela fotboll... Det var då världens roligaste grej! Man hade kul på träningar, laddade inför matcher och åkte på roliga cuper. Minnena ifrån den tiden är många och stora. Jag tror...att hade inte jag dragits med i det underbara fotbollsgänget så hade jag nog förmodligen inte tyckt att träning idag är så rolig som den är! Man fick väldigt mycket med sig ifrån den tiden, mycket av träning och kost som man idag har stor nytta av. Även gemenskap, vänner, sammanhållning, teamwork, kraft och energi!

Jag började spela i Råtorp. Några år senare slogs Råtorp ihop med Hertzöga BK. Var en hel del blandade känslor när det beslutet togs vill jag minnas, men det blev ju väldigt bra ändå! Vi trivdes ihop!
Efter en massa år i Hertzöga kom jag och två andra kompisar på att vi gärna skulle vilja starta ett damlag i Råtorp igen. Börja lite om på nytt då Råtorp inte hade något damlag alls. Vi fick till en tränare som kunde träna med oss 1 gång/vecka i nån gammal trång gymnastiksal. Vi var nog inte fler än fingrar på handen, men vi gav det en chans ändå....tills vi kände att det nästan blev lite hopplöst. Vi la ner projektet, men några envisa själar fortsatte och tur var väl det! För idag har Råtorp ett rejält damlag! Hur kul känns inte det?!

Idag är det ingen fotboll som gäller för mig. Nu går jag till gymmet och kör mestadels styrka. Har kört väldigt mycket pass i många år. Spinning, box, body pump osv. Många pass med samma intensitet! Kände till slut att träningen inte gav så mycket mer än bara "att hålla igång" och hålla kondisen vid liv.



Jag skaffade mig till slut en PERSONLIG TRÄNARE! Det kan jag starkt rekommendera! =) Jag la fram vad jag ville med mig själv och min kropp, mina mål och vilka resultat jag ville uppnå och vips så fick jag ett träningsschema i handen. Eller ja, jag fick kämpa lite för det....det var rätt tuff träning inför någon som stod bredvid och sa "några till orkar du" "nu lägger vi på mer vikt" osv.... Vid den stunden, när svetten lackade och kroppens energi var slut ville man bara säga till sin rara tränare som stod och log "jag ogillar dig väldigt mycket just nu" Men fatta vilket KICK man fick efteråt!

Känner ni som jag gjorde innan personlig träning, så kör på det! Prova!! Hur kul som helst!! =) Nu är det någon som har lite extra koll på en i gymmet också och som man kan rådfråga under tidens gång om sin träning! Och det bästa av allt var att jag kände resultat på en gång, fatta den träningsvärken!! Ojojoj den ska vi inte prata om. Försöker nu att utmana mig själv allt mer för att få den extra kicken och den extra träningsvärken! Att få känna att kroppen får arbeta! Så skönt!

Jaja, nog om all träning... Nu blir det lite handarbete istället, det mår kroppen också bra av! =)

Ha en skön kväll min vänner! 

Kram / Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar