söndag 28 oktober 2012

Nu bommar vi igen!


Det känns på ett sätt lite trist när man kommer ut till stugan och ser att vintern är på väg...rimfrosten ligger på marken och träden har helt tappat sina löv. Jag tyckte det var nyss vi bodde där ute, nyss som det var sol, värme och grönska! Som alltid går tiden fort och det var dags idag att bomma igen stugan för i år.

Vi lämnade Clara hemma hos mormor några timmar medan vi var iväg. Skönt att komma bort lite själva och greja i vår takt. Kändes så konstigt att inte ha lillgrisen med oss, man är ju så van att hon jämt är med!

Äggmacka och kaffe fick hänga med ut och vi satt i solen på vår nya altan och fikade, så skönt kan jag lova! Inte ett ljud där ute!! Man kunde höra löven falla från träden, så tyst var det! Helt vindstilla och frisk och härlig luft. Kunde inte bli bättre! Det är sällan jag stannar upp och låter tiden stå stilla, bara andas, tänker nutid och glömmer alla måste...men just i denna stund gjorde jag det och vad lugn man blir!
Nu svävar jag ut i mina känslor här... men det är sådana här tillfällen man sällan glömmer.

Helgen i övrigt då...Jo, i morse blev det lite knas med tiden då vi drog tillbaka klockan och ungen vaknade klockan 6, jippi säger vi och kliver upp...men shit vad lång dagen blir av bara någon timma extra, iallafall på fm. Jag var hungrig på lunch vid kvart över tio!! Knäppt!
Igår lördag tog vi en sväng till Toy´s R us där det var 25% på alla leksaker. Perfekt då Clara fyller 1 år om 2 veckor! Det fanns så sjukt mycket leksaker så det blev istället svårt att sortera ut vad som var värt att köpa. Leksaker är inte billigt, mycket plast och saker som låter, sjunger och spelar för högt! Men vi fick iallafall med oss en BRIO gåvagn, ett gäng barnböcker och små koppar och fat i porslin.

Igår kväll lyxade vi till det med det lilla extra! Det var sambon som stod för matlagningen och då blir det alltid en kötträtt. På menyn - Entrecoté med hasselbackspotatis och rödvinssås, alltihop från grunden (alltså, vi slaktade djuret och drog upp potatisen....åh, nej...men såsen, den gjorde vi! Supergott...:) och till efterrätt...håll i er... Panacotta med vit choklad toppat med blåbär och hallon! Jo jag tackar!
På tal om mat så har vi testat den nya Tacospizzan. Jättegod och enkelt! För två veckor sedan testade vi den med skinka och ost, sallad och dressing. Idag stekte vi upp kebabkött och la på. Ett hett tips!!

Nu ska jag ta mig från sängen ut till soffan med min kebabmage, slå på 4 an och se på Solsidan!!

Hoppas er helg varit bra och att ni får en fin start på nästa vecka! Själv drar jag och Clara till Stockholm på tisdag, blir tågpremiär!!

Sov gott och må gott!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar