tisdag 9 oktober 2012

"Du ska helst inte lyfta ditt barn"

Fick bekräftat idag hos naprapaten att jag fått diskbråck! Skönt att veta, men såååå drygt!!
Har ju gått många veckor nu med smärta i ländryggen som jag hela tiden hoppats på ska gå över av sig själv. Tur ändå att jag bokade tid och kom iväg!

Naprapaten klämde, kände och gjorde div tester. Knäckte rätt några kotor och masserade det onda. Känns faktiskt bättre nu, peppar peppar att detta går över fort!
Jag fick dock en del råd att följa...hmm...

- Jag ska helst inte lyfta (ALLS)... Talade om för henne att jag är föräldraledig och MÅSTE lyfta mitt barn ibland. Så...jag får tänka mig för helt "enkelt"...
- Ska göra s.k rygglyft, fast mha armarna, 10 rep varannan timme i en veckas tid! Oh..shit, bara att komma ihåg detta mitt i allt annat man har runt omkring sig dagligen. Jag får väl se till att inte befinna mig på stan de tider jag måste göra övningen då ;)
- Ska INTE lyfta i och ur barnvagn och bebis i bilen! Så kära vänner, er jag tänk besöka den kommande veckan får jag göra nån annan gång...
- Undvika att sitta på rumpan. Jahopp....så ska jag ta en fika på stan då lägger jag mig ner nånstans??!!
(Neejj...så menade hon väl inte, men jag känner att jag får mycket ondare i ländryggen när jag sitter på ändan än när jag ligger ner...så därför ligger jag nu ner på golvet och bloggar och kollar på tv =)

Fasen...håll nu tummarna för att detta går över snart. För när min smärta har gått över, då ska jag jäklar i mig sätta igång och bygga upp bålen på allvar! Har tänk för lätt på träning och bålstabilitet...det är ju faktiskt sjukt viktigt när man fött barn att träna upp ffa mag- och ryggmuskulatur!! Under graviditeten har kroppen utsatts för stora påfrestningar och behöver hjälp att komma tillbaka. Tänk på det ni som har småbarn, vill verkligen inte att ni åker på onödiga ryggproblem som går att undvika med lätt träning dagligen.



I förmiddags tog vi en sväng till Vikenkyrkan på rytmiken, den är ju så rolig! Clara var på grinhumör i morse... men när trumman kom fram på rytmiken sken min knubbiga tjej upp och blev som vanligt, glad!



Clara och Theodor!

Nu blir det tv-tajm! Hoppas ni har en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar