måndag 15 oktober 2012

Claras Dopbilder

I april döptes vår Clara i Grava Kyrka. Innan dopet blev vi tillfrågade om det var okej att en fotograf tog några foton under cermonin i kyrkan. Bilderna skulle eventuellt användas till en jubileumsbok om Grava Kyrka 150 år. Självklart fick de fotografera oss, bara kul!

Vi tänkte inte så mycket mer på det förrän prästen ringde några månader senare och frågade ifall de fick ett godkännande från vår sida att använda just VÅRA bilder till boken. De tyckte att vårt dop var så fint och att vi gjorde oss bra på bild och var avslappande?! =) TACK får vi säga då!




I helgen firade Grava Kyrka 150 år och vi åkte dit. I kyrkan hölls en utställning kring och om kyrkan, glädje, sorg och kärlek, då som nu.

På håll ser jag vår lilla tjej på väggen, de hade valt ut en bild på vår Clara! Åh, vad rörd man blir då, så kul!! Denna bild hände på väggen i kyrkan, fast en aning större som vi skulle få hemskickat sen!



Min Erik t.v, jag i mitten, fadder Ambjörn t.h, präst Andrea Schleeh som håller i Clara. 

Jag fick hänga upp Claras doplöv i trädet. Trädet hade många löv för alla döpta barn. Fin idé!

Det bjöds på fika i Sockenstugan och Clara fick våffla, sylt och grädde...det slank ner snabbt kan man säga :)

1 kommentar:

  1. Men ååh jag blir också rörd! Finaste Clara och finaste ni. Jag som inte ens var med på plats ser att det var avslappnat :-) KRAM till er

    SvaraRadera