tisdag 2 oktober 2012

Rytmik och närhet

Hallå i stugan!

Slog upp mina blå klockan åtta i morse, alldeles tyst och stilla här hemma. Sover ungen fortfarande? Jovisst, när jag öppnar dörren till min dotters rum så ligger hon, vaken med huvudet på kudden och filosoferar. Söta barn! Drar upp rullgardinen och säger godmorgon...men lillgrisen vill inte stiga upp...hallå, vi ska leka nu tycker mamma??!! Äta frukost?? Nepp...grisen ligger kvar och vill "morna", snosa, sträcka på kroppen i en halvtimme till... vilket slutade med att jag satt själv med en kopp kaffe och en macka vid frukostbordet :) Skön morgon ändå!



Kl 11 var det dags för rytmik i Vikenkyrkan. Första gången vi var där och sååå roligt det var! Väldigt uppskattad stund för de små (och stora)! Vi sjöng sånger, visor och ramsor. Det spelades gitarr och trumma. Detta ser vi fram emot varje tisdag framöver! Efteråt stod öppna förskolan öppen och vi tillbringade någon timma tillsammans med andra föräldrar och barn. En bra start inför den riktiga förskoletiden som planeras till våren.

Vi var båda helt slut när vi kom hem. La oss på soffan för att vila och Clara lägger huvudet mot mitt bröst och ligger still där! Det händer ALDRIG kan jag lova...det ska rullas runt, ner på golvet, upp igen, dra i håret, peta med fingrarna i mina ögon, i munnen, i näsan, dra i håret igen, igen och igen för att sedan ge upp och bli otålig...men inte nu...istället är hon huuuur go som helst och somnar! Stilla och lugnt! Åhhh...dessa stunder älskar man!! Man vill bara stanna tiden...



Du är bäst!


Hoppas er dag har varit fin! Nu säger vi godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar