fredag 29 juli 2011

BM besök

Idag har vi varit hos barnmorskan. Det var dags för mätning av magen och lyssna på hjärtljuden för första gången! Magen växer och mäter nu 26 cm och bebisens hjärtljud ligger runt 140 slag/min. Så häftigt att få höra hjärtljuden på riktigt och gud vad högt och tydligt det lät! Såklart var bebis också vaken och ville visa sig genom alla sparkar och rullirunt i magen =)

Barnmorskan frågade lite om hur vi tänker kring förlossningen och om den skrämmer mig (oss) osv. Shit vad ska man svara....så svårt dedär...men självklart tänker man på förlossningen nästintill varje dag och det är med blandade känslor såklart. Men känner mig ganska lugn över den ändå, ja menar, ungen måste ju ut, så man har ju inget val. Sen blir det vad det blir! Vad vi längtar efter dig din lilla tok =)

Min semester är slut nu och började jobba i måndags. Fullt ös den här veckan med jobb, hela 6 pass första veckan! Och det känns kan jag lova....gäller att ta alla tillfällen i akt att vila eftersom nätterna har blivit lite jobbigare nu när man är större, det är varmt och foglossningen är lite besvärlig. Men hittills har jag haft en väldigt, väldigt bra graviditet så jag ska absolut inte klaga! Man njuter fullt ut över sin stora mage, älskar den verkligen! Svårt att föreställa sig ett liv utan den sen...men då har jag ju istället en lite smurf som man får lägga PÅ magen istället, hud mot hud! Åhhh så jag längtar!!

Nu blir det lite tv för oss och sen dags för jobb-helg för min del. Ha en trevlig helg allihop =)

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar