lördag 2 juli 2011

Fyra fötter från Stockholm

I måndags åkte mina två brorsbarn hit med tåg för att besöka oss i drygt en vecka. De är inte så gamla, 10 år resp 7 år så för dem var tågresan rena rama upplevelsen och framför allt att få resa alldeles själva! Deras föräldrar jobbar fortfarande och istället för att de skulle vara hemma ensamma åkte de hit istället. Och det passar ju mig perfekt då jag har semester nu! =) Så kul att få ha dem för sig själv och hitta på roliga saker, skämma bort dem lite!

Vi har bla varit på Leklandet, besökt Värmlands Museum, Mariebergskogen och badat en massa! Och i morgon söndag åker vi till Sunne Vattenland =) Fullt ös!

Jag och min andra bror turas om att ha barnen. Nu har de sovit hos mig i några nätter och åkte tillbaka till brorsan ikväll för att bo där tills de åker hem. Det är så mysigt att ha barnen hos sig, men det är rätt skönt också när man får ha lite egentid igen. Blir väldigt hektiskt när man umgås med barn, de ska underhållas hela tiden.

Inne i vecka 23!



Så nu ikväll tog jag en lång välbehövlig promenad trots att jag lätt kan få foglossning när jag anstränger mig lite för mycket, men peppar peppar, det gick bra denna gång! Kan annars ta emot att röra sig för mycket under en och samma dag då man helst inte vill ha ont hela natten sen. Gick förbi Hemköp och handlade med en massa nyttigheter, frukt och nötter! Har nu krypit i mina mjukisbrallor och sitter framför tv:n ensam då Erik är ute med några kompisar och frossar i mig alla färgglada vitaminer!








Nu tar jag natten, behöver all energi som finns till i morgon då man ska orka med en heldag i Sunne! Ska bli grymt kul!

Ha en fortsatt trevlig helg! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar