torsdag 27 september 2012

Tjejkväll på stan!

Vaknade upp till ett mörker i morse, så trist när vädret är grått! Man blir ju inte direkt piggare... Men som tur var kom Jenny och Theodor hit redan vid halv tio och vi har spenderat större delen av dagen på stan. Det bästa av allt var nog att var och varannan butik hade finfina erbjudanden med rabatter på en massa grejer, det är ju nämligen "tjejkväll" i stan idag och håller på till kl 21 i kväll! 
Synd att tjejkvällen fick så tråkigt väder, för nu vräker regnet ner utanför! 

Jag slängde ihop några scones som jag och Jenny fikade med innan de begav sig hemåt. Det är ju faktiskt väldigt gott med scones, äter det dock alldeles för sällan! Får bli mer av den varan! 
En mycket lyckad dag, tack för det fina ni! :)

Jag är såååå nöjd! Inne på Lagerhaus hade de 20 % på allt i butiken och jag har ju spanat på en lampa där tidigare i veckan som jag blev kär i! Som tur var höll jag i plånboken då och kunde idag köpa den för endast 119 kr! Lampsladden köpte jag på Claes Ohlsson och fick riktigt bra service, de kopplade ihop lampan åt mig så att jag bara kunde hänga upp den när jag kom hem!! Såå bra!! =) Ska tillägga att färgen på lampsladden finns i andra färger också, kul ffa i ett barnrum där man verkligen kan leka sig fram med färg och form! 

Den blev jättejättefin i Claras rum!   



Mannen åkte till stugan direkt efter jobbet för att röjja utomhus inför vintern. Snart kommer vi bomma igen stugan för året. Utemöblerna, grillen och alla utomhuskrukor ska ställas in under tak. Gräset ska snyggas till och alla ruttna äpplen ska krattas upp... känns faktiskt lite tråkigt när man åker dit för att göra det sista rycket, det var ju inte så längesedan vi satt ute och grillade... men sommaren kommer ju åter och då blir det att njuta ytterligare eftersom vi har en stor altan på 26 m2 att sitta på då! Tjoho! 

jaja nog om det...hehe, lätt att dra iväg på andra spår när man sitter och skriver :)

Det var en väldigt trött och go tjej som jag läste saga för ikväll och som somnade redan halv sju av ren utmattning...vart en lång, men rolig dag för henne också! 




Nu blir det lite kvällsmat framför tv:n med mannen som snart kommer hem. Gissa om han är dyngsur när han tog hojjen till stugan??!! Mooohahhaa!!!

Hoppas er dag har varit fin! Önskar er en trevlig kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar