måndag 27 juni 2011

Midsommar i stugan

Hemgjord jordgubbstårta!


Jag och smurf plockar blomster



Det blev en väldigt lugn och stillsam midsommar för oss i år ute i stugan. På själva midsommarafton kom mina föräldrar ut och vi käkade jordgubbstårta, mina hembakade bullar och mammas knäck-sockerkaka, himla gott alltihop! Sen blev det grillning på kvällen!

En bukett midsommarblomster fick pryda köksbordet också! Jag och Erik stannade några nätter i stugan och fick lite små plock gjort, så skönt att inte känna någon stress utan ta allt i sin takt...speciellt nu när man ständigt är trött, eller snarare blir trött av så väldigt lite... Men då gäller det att ta sina små tupplurar =)

Lägg till bildtext

Sillunch!
Gröna fingrar? Snyggar upp i rabatten

Erik ger blommorna liv!

Just det, måste ju nämna det att Erik fyllde år på midsommarafton också! Så det blev extra mycket tårta den dagen och dagen efter och dagen efter....blir aldrig för mycket av det goda! =)
Och i morgon kommer släkten hem på lite mer firande, då bjuds det på smörgåstårta som jag lagt ner min själ i nu ikväll, hoppas bara den är god i morgon nudå! Till efterrätt ska jag göra en daim-maräng-glass-tårta! Låter mer avancerat än vad det är! Svingod kan jag lova! Recept kommer upp efter morgondagen!

Sov nu gött, det ska jag försöka göra =) Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar