onsdag 1 juni 2011

Äntligen fick vi se vår lilla smurf!

Åhh som vi längtat efter denna dag när vi äntligen skulle få se vad jag har i magen som rör sig! Vi var så nervösa och spända inför ultraljudet. Tankar som "är vårt barn livsdugligt"? "Finns organ, armar och ben på rätt plats"? "Slår det lilla hjärtat som det ska"?

När barnmorskan började undersöka och förklara att det hon såg, såg alldeles jättebra ut blev man så stolt och glad! Nu kändes allt verkligen PÅ RIKTIGT! Shit, vi ska ha barn!!

Svårt att förklara alla känslor för de är så många! Men man svävar liksom på moln och man är lyckligare än lyckligast just nu!! Har nog aldrig känt mig så "komplett" och hel i mig själv, att min kropp varje dag, varje timme och varje minut skapar någonting så underbart vackert!

BF flyttades några dagar framåt, så nu planeras smurfen komma ut den 1 nov plus/minus 2 veckor... =) Åhh...känns som en evighet kvar, men jag vet att det kommer gå fort ändå nu när det är sommar och sommaren går ju alltid fort som vi alla vet :P

Nu är jag och Erik långlediga! Vi drar ut till stugan idag, ska sova där 2 nätter tänkte vi. Sen måste vi hem för vi får besök hit på fredag kväll. Och det ska bli kanonväder hela helgen!! Härligt!
Vi ska bl.a riva gamla verandan och börja bygga en ny, mycket större! Det blir även lite målning av möbler och lite annat små fix... väldigt skönt att ha några projekt sådär =)

Grillkvällar blir det såklart, måste passa på så ofta man kan! Har laddat upp nu med en massa god mat som ska tillagas och grillas!

Datorn stannar hemma så jag skriver nästa inlägg efter helgen och då blir det även lite bilder på våra projekt i stugan!

Ha det så bra under de soliga helgdagarna!

Kram / Linnéa 

1 kommentar:

  1. Återigen, vad kul att få se ert lilla (stora) mirakel!!! :-) Förstår vad du menar - det är svårt att förklara alla de känslor när de är så många...!

    Bara njut i det som är nu med familjen din och så hoppas jag att du får en riktigt bra helg så länge!

    KRAMAR från oss

    SvaraRadera