måndag 23 maj 2011

Sova, vila och ta det lugnt...

Kan ju säga att man är lite mer känslig nu som gravid, en massa gravidhormoner som påverkar kroppen på olika sätt! Själv har jag hittills haft en väldigt bra graviditet, dock väldigt illamående i början, vilket har försvunnit helt nu, men istället har huvudvärken gett sig till känna. Och det är i samband med stress... Har haft väldigt besvärligt med huvudvärken på jobbet då det nästintill aldrig är en lugn dag på mitt arbete. Det går inte alltid att vara förberedd och planera sin dag på jobbet, för det blir nästan aldrig som man tänkt sig, på gott och ont såklart. Men i mitt fall nu så är det inte bra alls när det sker oförutsedda händelser då min koncentration lätt rubbas, stressen blir mer påtaglig och huvudvärken kommer som ett brev på posten! 

Var till doktorn idag på MVC och diskuterade min huvudvärk. Eftersom den är jobbrelaterad tyckte inte doktorn att jag skulle knapra starka smärtlindrande tabletter under arbetstid då man lätt blir trött och slö, utan beslutade istället att sjukskriva mig helt den här veckan och sedan jobba halvdagar de nästkommande 2 veckorna. Förhoppningsvis är huvudvärken övergående, kanske bara en liten period nu som är besvärlig... 
Känns faktiskt väldigt skönt att få vila och ta dagarna som de kommer. Känner nu att man behöver en extra tupplur under eftermiddagarna, även om de lediga dagarna här hemma är ganska lugna i sig, men man blir trött att bära på en liten Smurf! =)

Tror närmare bestämt att jag ska ta och boka in en massagestund för att väcka liv i min stela nacke/rygg. Tycker nog att jag är värd det nu under min sjuka tid...!

Nu går ögonen i kors och sängen väntar...sov gott! 

Kram / Linnéa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar