måndag 15 augusti 2011

Sy-tajm

Är inne i sysvängen nu igen...går i perioder dedär med att sticka, virka, sy och baka =) Allt är roligt, men man måste känna för det...

Fick för mig att sy tygpåsar/korgar att förvara grejer i, eller ha som blomkrukor. Tyget hittade jag på Panduro, deras Tildatyg som är så otroligt fint tycker jag =)



Idag har jag och Bea varit hemma på fika hos kollegan Åsa som köpt nytt hus på Norra Kroppkärr, så himla fint!! Åh så avis jag blev! Vill också ha ett liknande boende, skulle passa oss perfekt! Vill ha, vill ha! Vi håller oss fortfarande uppdaterade vad gäller mindre hus/radhus/kedjehus, men det vore bäst om vi kanske hittade nått typ till våren när vi landat lite i vår nya vardag och bebisen. Vill fokusera 100 % på den såklart när den väljer att komma ut =)

Nu blir det en sväng till barndomsvännen Ingrid, hon är hemma från Stockholm några dagar, så det gäller att passa på att ses! Sen drar vi nog en sväng förbi Karin som även hon köpt hus nyligen, i Älvåker. De håller på med renovering, men vi tänkte ändå vara lite fräcka att störa mitt upp i allt arbete, måste ju se vart huset ligger!

Hoppas ni har en trevlig dag! Kram!

1 kommentar:

  1. Vad läskigt vännen!! Tror vi är sjukt synkade just nu... Jag har två sidor på internet uppe samtidigt som jag går in här: hur man gör en tygkorg och Panduros sida där jag kollar på deras Tilda-tyger (som jag har i scrapbookpapper också) - tänkte göra precis samma sak som du gjort!! :-) Lustigt att komma in och se detta då ;-) Kanske frågar dig om tips på fred om du fortf kan ses då :-)

    Jättefina var dina!! Hm, frågan är om mina kommer bli det, det återstår att se...

    KRAM!!

    SvaraRadera